A telefonszámok helyes használata

A Telehumanitás Szombathelyi Mentálhygiénés Egyesület, a Hívásfogadó Központ (HIK) és a szombathelyi Áldozatsegítő Központ prevenciós program kidolgozását helyezte kilátásba. 2019. november 5. napján a HIK telephelyén folytatott szakmai konzultáció a cél megerősítését szolgálta. A telefonhívások életet menthetnek, főleg akkor, ha helyesen használjuk őket. A 112, 116-123 és a 06/80/225-225 ingyenesen hívható telefonszámok segítséget nyújtanak az áldozatoknak. Ehhez viszont szükséges tudni, hogy miben tudnak segíteni a vonal másik végén ülő szakemberek.

A vonalak ingyenesen működnek, így a bejövő hívás a fogadót terheli. A „telefonbetyárok” ma már kevesebben találják szórakoztatónak a hívószámokkal való visszaélést, de még így is akadnak szép számmal, akik a valódi segítséget kérők elől foglalják a vonalat. A szervezetek fontosnak tartják, hogy a diákok is tisztában legyenek a segélykérő vonalak jelentőségével, feladataival és megfelelő időben a megfelelő számot hívva akár életet is menthessenek.